۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

نظر ملا نصرالدين در باره ازدواج

ملا نصرالدين گفت:
لعنت بر پدر کسي که پيش از من و يا بعد از من، ازدواج کرد!
پرسيدند:
چرا به هر دو گروه بد ميگويي؟
ملا گفت:
چرا گروهي که پيش از من ازدواج کردند، مرا در اين مهم راهنمايي نکردند! و کساني که بعد از من ازدواج کردند، در مورد اين امر، با من مشورت نکردند!

وقتي نظر متاهل ها را در مورد ازدواج ميپرسي، جوابهاي ضد و نقيص و گمراه کنندهيِي ارائه ميدهند! براي نمونه، هنگامي که آنها در ماه عسل هستند و يا آبشان، با همسر خود به يک جوي ميرود، يک جواب ميدهند و در غياب همسرشان حرف ديگري ميزنند و ما را بکلي سر در گم ميکنند!

براي راهنمايي جوانان و براي رفع اين تضاد، تصميم گرفته شد عقيدهي چند نفراز هموطنان متاهل را، در مورد ازدواج، جويا شويم. متاهلها عقيده دارند:

۱- ازدواج آدم را مجبور ميکند تا احساس مسووليت کند!

۲ - ازدواج پيش قسط طلاق ست. آدم اگر ازدواج نکند، اجازه ندارد طلاق بدهد!

۳ - بگذاريد اين طور به شما عرض کنم، آدم تشنه وقتي از دور آب را ميبيند، مي دود تا به آن رسيده و تشنگي خود را بر طرف کند. هنگاميکه به آب ميرسد، تازه متوجه ميشود که سراب ست!

۴ - ازدواج هم بالاخره راه حلي ست که آدم يادگاري از خود باقي بگذارد. خوب و بد يادگار هم، بعد ها اعلام خواهد شد!

۵ - حال که همسرم بغل دستم نيست بگذار صاف و پوست کنده به شما بگويم: ازدواج اشتباه خوبي ست. اگر همسر اجازه ميداد، که نميدهد، همين اشتباه را چندين بار تکرار ميکردم!

۶ - ازدواج چيز خوبي ست بشرطيکه آدم هم پياله خود را پيدا کند. البته بهتون بگم، همسر من پيش از ازدواج همان بود که هميشه در سراسر عمرم دنبالش بودم. خدا پدر واسطه را بيآمرزد!

۷ - ازدواج ، مانند رانندگي ماشين ست. بشرطيکه آدم خودش پشت فرمان آن بنشيند! درست به همان خاطر هم هست که به همسرم اجازه و امکان آنرا نميدهم که گواهينامه دريافت کند!

۸ - ازدواج، فايدههاي زيادي دارد ولي شوربختانه در حال حاضر، چيزي به خاطرم نميآيد!

۹ - آزدواج به آدم آرامش ميدهد. بين خودمان باشد، وقتي همسرم در منزل نيست، اين آرامش را با تمام وجودم احساس ميکنم!

۱۰ - اجازه بدهيد آمار جديدي را در مورد ازدواج به شما ارائه دهم. دختراني که از ضريب هوشي بالايي برخور دارند، در ازدواج عجله نميکنند، آقا پسرها، بر عکس!

۱۱ - ازدواج ، گناهي ست که بيشتر جوانان به آن مرتکب ميشوند که البته قابل بخشش است! ولي گناه کسانيکه اشتباه خود را تکرار ميکنند، غير قابل بخشش است! به سخن ديگر : ازدواج جوانان از ناداني ست و ازدواج طلاق گرفته ها، از نوع ديگرست!

۱۲- ازدواج ، فايده هاي زيادي دارد از جمله :

از تعداد مزاحم هاي تلفني کم ميشود.
و حوصله ي آدم در خانه، سر نميرود!

۱۳ - ازدواج خوبست زيرا آدم در زندگي " شريک جرم " دارد!

۱۴ - ازدواج، مُسکن خوبي ست براي درد عاشقي.

۱۵ - من خواستم عشق خودم را به طرف ثابت کنم، ازدواج کردم ولي شما لازم نيست چيزي را به کسي ثابت کنيد!

۱۶ - ازدواج کردم زيرا ديوانه ي همسرم و عاشق عاشقي اش بودم. حالا ، بعد از ۲۱ سال زندگي مشترک، هنوز هم، پي ديوانگي خود ايستاده ام!!.

هیچ نظری موجود نیست: